De baasjes vertellen deel 5

Geplaatst op Geupdate op

Susanne over Billy Jean en Reilly

Billie Jean is in ons leven gekomen nadat ik tijdelijk ziek thuis kwam te zitten: de ideale tijd om een pupje op te voeden. Ondanks dat er een hondje in de planning zat, was de verrassing toch enorm groot toen ik met mijn verjaardag te horen kreeg dat het hondje waar ik verliefd op was toch mocht ophalen een paar weken later. En het ideale moment is het zeker geweest, Billie Jean is echt mijn beste maatje, een ontzettend lief, slim, stabiel en vrolijk hondje! Ik kan lezen en schrijven met hem, en ik weet zeker dat hij in m’n leven kwam toen ik hem het hardst nodig had, als het ware een beschermengel op aarde!

Reilly kwam eigenlijk vrij spontaan bij ons wonen. Ik sprak met een fokker dat ik in de toekomst graag een tweede maatje zou willen verwelkomen, niet wetende dat zij dat maatje nog beschikbaar stelde en ons al op ogen had als definitief huisje. Reilly was 7 maandjes oud en heeft al die tijd op ons gewacht, en we zijn nog elke dag blij dat hij zoveel geduld had. Reilly is het allerliefste hondje die ik ken, altijd ontzettend happy, grappig, altijd in voor een knuffel en doet werkelijk alles voor het baasje! Soms ook dingen waar je niet om gevraagd hebt, maar dat maakt z’n streken dan juist ook zo leuk. Echt een toppertje, waar we enorm dankbaar voor zijn!

(21) Susanne, Wesley,Reilly & Billy Jean

Tess over Gizmo

Toen we Gizmo kregen leek hij de rustigste pup in het nest te zijn, maar wat hadden we het fout.
Hij bleek slim, eigenwijs en behoorlijk druk te zijn en hij heeft het ons echt niet makkelijk gemaakt.
Maar hij is ook mijn allerbeste vriendje, een harde werker die bloedfanatiek is en een ontzettend lief hondje.
Hij is elke dag vrolijk en hij vindt alles en iedereen leuk, en daardoor vindt iedereen hem ook geweldig.
Maar het allerliefst is hij samen bezig.. bij de schapen, met frisbees en aan het eind van de dag lekker knuffelen op de bank.

(22) Tess, Marcel & Gizmo

Suus over Drift

Drie jaar geleden zijn we Drift uit de herplaatsing gaan halen. Hij was van een herder geweest en beet schapen en hij vocht met de andere reu. Helaas had hij nog wat andere mankementen, w.o. angst voor vreemden en dan m.n. kinderen en hij vecht dus met alle reuen. Heeft hij je na een x aantal keren eindelijk geaccepteerd, dan is het de grootste knuffelaar van de wereld maar 100% vertrouwen heeft hij niet in de mens. Drift leert heel langzaam en qua gedrag is het vaak drie stappen vooruit en twee achteruit als je geluk hebt. Het liefste rent hij als een dolle dwaas achter ballen of de frisbee aan, of gaat hij mee naast de fiets, ik ken geen atletischer border ! En soms is hij enorm moeilijk bereikbaar, maar breek je daar dan eindelijk doorheen dan is dat prachtig 🙂

Drift

Lisette over Joker

Joker is een lieve, aanhankelijke, vrolijke hond. Wil graag iets voor/met je doen en in treibball hebben wij “onze” sport gevonden. Hij is in huis heerlijk rustig, (soms liever lui dan moe zeggen wij altijd) maar kan buiten ook lekker ravotten. Ook is hij erg nieuwsgierig. Het is wel eens gebeurt dat hij tegen een lantaarnpaal aanliep omdat hij een leuk hondje aan de overkant zag, keek toen verontwaardigd op, om vervolgens weer stoer door te lopen…. En hij houdt enorm van kroelen. Kortom dit is de perfecte hond voor ons.

Eigenlijk was een woord al genoeg: Geweldig!

Smile, Joker

Geef een reactie

